11 ian. 2012

5 paşi simpli ca să nu mai ai buzele uscate şi crăpate

Ai buzele uscate şi crăpate, în special în sezonul rece? Ai încercat o grămadă de soluţii şi nu te-au ajutat decât pe moment, fără să rezolve problema cu care te confrunţi? Iată câteva soluţii care chiar funcţionează şi te scapă de acest chin!

Am avut problema aceasta de când mă ştiu. Primăvara, toamna şi iarna buzele mele se transformă într-un coşmar pentru mine şi nu reuşesc nicicum să le menţin hidratate şi catifelate. Partea proastă nu ar fi numai din punct de vedere estetic, ci faptul că uneori erau atât de uscate încât crăpau şi vedeam firicele de sânge. La toate acestea se mai adaugă şi prostul obicei de a le ronţăi uşor şi de a le umezi mereu.

Am cumpărat diverse balsamuri de buze, am ascultat la sfaturile bunicii şi ale mamei să-mi dau cu miere de albine sau smântână, dar nu a dat roade nimic, numai pe moment. Sătulă de aruncat banii pe balsamurile de buze care au derivaţi din petrol şi formează o peliculă protectoare la suprafaţa buzelor (dar fără să hidrateze cu adevărat), am ales variante de uleiuri/unturi vegetale presate la rece. Abia după ce am folosit multe balsamuri din comerţ am înţeles de ce îmi tot dau cu balsam de buze, simt că ar fi hidratate, dar cum dispărea balsamul, tot aşa se evapora şi efectul protector, iar buzele mele erau la fel de uscate.

De câteva zile mi-am făcut un ritual pe care-l respect cu stricteţe şi ce să vezi? Dă roade din plin! Ieiiii!

1. Nu îmi umezesc niciodată buzele când sunt afară.
2. Mă abţin cu greu (dar îmi iese) să nu-mi mai ronţăi buzele în timpul zilei.
3. Nu plec de acasă fără să aplic balsam de buze.
4. Seara nu uit să-mi exfoliez buzele, fie cu o cârpă moale şi uşor umezită (cu mişcări delicate, după ce am aplicat balsam de buze din plin), fie cu periuţa de dinţi.
5. După exfoliere, aplic un strat generos de balsam de buze făcut în casă din unt de cacao, unt de shea, ulei de jojoba, ulei de cocos sau aplic doar un ingredient simplu, in general unt de cacao sau ulei de cocos.

P.S. Am preparat un balsam de buze în casă, dar nu a ieşit consistenţă dorită aşa că îl voi reface şi te ţin la curent cu ingredientele cât de curând. Chiar dacă nu este suficient de întărit, l-am folosit şi-mi face foarte bine la buze.

Sursa: eva.ro

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu